Co je Copywriting a proč je důležitý

Výraz copywriting se v poslední době objevuje velice často, víte ale, co se pod ním ve skutečnosti skrývá, a proč bychom ho měli chtít?

Copywriting znamená tvorbu prodejních, marketingových textů, tedy takových, které pomáhají prodat váš produkt či službu. V současné době, kdy je online prostředí přeplněno weby s obdobnou tématikou, je více než žádoucí se od konkurence odlišit. A právě v tomto vám mohou pomoci čtivě a originálně vytvořené texty, které zaujmou čtenáře, pomáhají vyřešit jeho starosti a nalákají ho k vyzkoušení vámi nabízených produktů. Navíc kvalitní, informačně hodnotný a hlavně pravidelně vytvářený obsah také pomáhá vylepšovat pozice, na kterých se váš web zobrazuje ve vyhledávačích.

 

Uveřejňujte poutavý obsah, který prodává

Pokud se sami necítíte jistí v tvorbě obsahu, tak se můžete obrátit na copywritera. Dobrý copywriter pochopí podstatu toho, čemu se věnujete a dokáže následně sepsat texty, ve kterých bude tato podstata zachycena. Copywriter také porozumí vašemu publiku a sepíše text na míru jeho potřebám. Jsou vašimi zákazníky spíše maminky na mateřské dovolené, technicky zaměření muži či lidé v oblasti managementu? Pro každou z uvedených cílových skupin by byl vytvořený text odlišný, s různě zvolenými klíčovými slovy a odlišnými typy komunikace. Všechny tyto parametry musí být zohledněny v samotném obsahu.

Dejte si také pozor na rozdíl mezi klasickým redakčním textem a copywritingem. Zatímco redaktoři se snaží čtenáře informovat bez snahy prodat, tak naopak copywriter vytváří kratší a čtivější texty, jejichž cílem je právě konverze návštěvníka webu ve vašeho zákazníka.

copywriting clanek

 

Co vše dělá copywriter
Mezi další požadavky, se kterými se můžete na copyritera obrátit, patří:

1. vhodný výběr slov pro váš byznys,
2. pomůže vám i s přepracováním již stávajících textů,
3. napíše PR články i tiskové zprávy,
4. případně se na něj můžete obrátit i s tvorbou sloganů,
5. návrhem PPC reklamy apod.

Jednoduše s jakoukoliv tvorbou textu, který má za cíl dosažení prodeje. Díky spolupráci s kvalitním copywriterem také zvýšíte návštěvnost svého webu a budujete povědomí o své značce.

 

Jak takový „copy“ text vypadá
Pro lepší představu na rozdíly mezi texty jsme pro vás připravili dvě ukázky. Jedna z nich je vytvořena zákazníkem a jedna copywriterem. Můžete tak porovnat oba texty a zjistit, který na Vás působí lépe. Který myslíte, že je od copywritera?

  1. Od počátku do dnešní doby se zaměřujeme na výrobu nábytku (restaurační, kancelářský, recepční pulty, ložnice, kuchyně, pokoje, šatny a dalších) půdními vestavbami,výrobou eurooken a v poslední době máme úspěch s obložením chalup tzv. "falešným roubením", obložením chalup a štítů. Naším cílem je poskytování služeb zákazníkům v nejlepší kvalitě za rozumné ceny. Ke každé zakázce přistupujeme individuelně a nabízíme osobní konzultaci. Nabízíme široké spektrum materiálů. Vyrábíme z masivních dřevin tuzemských i exotických. Provádíme povrchové úpravy i ve vysokém lesku.
  2. Dřevo je velice praktickým a současně elegantním materiálem, který se hodí do každé domácnosti. V naší nabídce najdete nejen široký sortiment nábytku do domů, restaurací a kanceláří, ale také například tzv. „falešné roubení“ pro chaty a chalupy. Ke každé zakázce přistupujeme individuálně a domluvíme se na osobní konzultaci, aby výsledek odpovídal přesně vašim požadavkům a představám. Také si u nás můžete vybrat z řady typů dřevin nejen tuzemských, ale i exotických.

Jak začít
Pokud chcete mít na svém webu profesionálně vytvořený obsah, který bude prodávat, ale necítíte se na jeho tvorbu sami, pak nás kontaktujte. Našim klientům pomáháme s přípravou čtivých prodejních textů, které vystihnou jádro jejich produktů či služeb. Rádi pomůžeme i vám.

 

Napište nám

Máte dotaz či přání? Napište nám zprávu!
Stačí vyplnit e-mail nebo telefon pro preferovanou formu odpovědi.