Typy webových stránek

Pokud nevíte, jakou webovou prezentaci si vybrat, a jak proces založení webu funguje, pak si přečtěte rady v následujícím článku, kde vám poradíme, jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými typy tvorby webů, a jak si zvolit takové webové stránky, aby přesně odpovídaly vašim požadavkům.

V současném digitálním světě je online prezentace velmi důležitá. Pokud provozujete vlastní podnik, službu a chcete o sobě dát vědět světu, je potřeba mít vlastní webovou stránku, protože ta je vaší vizitkou v internetovém světě. Pokud nevíte, jakou webovou prezentaci si vybrat, a jak proces založení webu funguje, pak si přečtěte rady v následujícím článku, kde vám poradíme, jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými typy tvorby webů, a jak si zvolit takové webové stránky, aby přesně odpovídaly vašim požadavkům.

V současné době existuje více než miliarda webů, a je proto extrémně důležité, aby právě vaše webovová prezentace mezi konkurencí nezapadla a byla zapamatovatelná. Existuje celá řada možností, jaké webové stránky si založit. Od stránek, které jsou zdarma, přes měsíční paušál, CMS redakční systém, až po PFP Framework. Každá z těchto variant má své charakteristiky a liší se nejen cenou, ale i funkcemi, které nabízí.


Web zdarma

Pokud si budete chtít založit webové stránky, ihned na vás vyskočí řada nabídek, kde si můžete založit web ZDARMA. Většinou je tento způsob navíc inzerovaný jako velmi jednoduchý a rychlý. Na první pohled taková nabídka jistě zní lákavě, ale buďte obezřetní. Webové stránky, které můžete založit zdarma a za 5 minut, ve výsledku mohou trvat mnohem déle a kvalita bude špatná.

Sice vám tyto služby nabízí předem připravenou šablonu s již nainstalovanými prvky, rozsáhlou galerii a další výhody, jako je například optimalizace pro mobilní zařízení. Ale tento typ webových stránek bohužel často obsahuje řadu nedostatků a chyb v kódu, takže prvky, které si zvolíte, nakonec vlastně nefungují. Navíc zde často není možná SEO optimalizace a váš web je pak téměř nedohledatelný pro vyhledávače. A pokud vás Google, Seznam či jiný prohlížeč nedokáže najít, tak váš web neplní svou základní funkci a vaši potenciální zákazníci se o vás nedozví.

Důležité je si také uvědomit, že v tomto případě nejste vlastníkem webové prezentace, pouze využíváte služby jiné společnosti a váš web bude taky využit ke zveřejňování reklam.

Tuto variantu tedy zvolte spíše v případě, že s propagací na internetu začínáte a chcete vytvořit jen jednoduchou prezentaci, kterou máte spíše pro osobní účely, než pro oslovení zákazníka.

Výhody: nízké provozní náklady

Nevýhody: nekvalitní grafika, téměř nemožná SEO optimalizace, nejste vlastníkem webu, zobrazují se reklamy

 

Webové stránky s měsíčním paušálem

K této variantě často přecházejí uživatelé poté, co vyzkoušeli web zdarma. Bohužel ani forma webové prezentace, kdy platíte měsíční paušál za její správu, není zcela ideální. Tento paušál se řádově pohybuje ve stokorunách za měsíc a za rok se tedy jedná o částky několika tisíc korun. Jedná se o službu, kdy svěříte svůj web provozovateli a ten se vám zaručí, že bude zajišťovat jeho údržbu.

Nějaké větší výhody vám ale bohužel nepřináší. Získáte často webovou prezentaci v nekvalitní grafice, bez možnosti větších úprav.
SEO optimalizace a možnost sledování návštěvnosti webu je téměř nulová, editace webu je v budoucnu téměř nemožná a pokud byste se v budoucnu chtěli stát vlastníkem tohoto webu, tak vás odkup bude stát vysokou finanční částku a existují případy, kdy odkup vůbec není možný.

Tato varianta je tedy svým vzhledem a funkčností velmi podobná webu zdarma jen s tím rozdílem, že na této platformě se uživatelům nebudou zobrazovat reklamy.

Výhody: nízké provozní náklady, nezobrazují se reklamy

Nevýhody: nekvalitní grafika, není možné provádět větší úpravy, SEO optimalizace je téměř nemožná, komplikovaný odkup v případě zájmu o vlastnictví


CMS redakční systém

Zkratka CMS vychází z anglického termínu Content Management System (tedy systém pro správu obsahu) a jedná se o poměrně složitou webovou aplikaci, přes kterou můžete vytvořit vlastní web. CMS redakčních systémů je celá řada, mezi nejznámější patří například Wordpress nebo Joomla. Tvorba takového webu zabere pár dní, web menšího rozsahu je hotový například do měsíce. Zásadní výhodou tohoto řešení je, že nabízí skvělý poměr cena, výkon a dohledatelnost.

Zmíněné CMS redakční systémy jsou zdarma, samozřejmě určité náročnější funkce jsou již za poplatek. Základní šablony jsou také zdarma a pokud budete chtít nějakou propracovanější, tak opět zaplatíte jednorázový poplatek v řádu několika set korun. Mnohdy se ale stává, že si zakoupíte šablonu a následně ji stejně budete potřebovat graficky upravit, takže opět počítejte s navýšením ceny za práci grafika.

Weby vystavené na tomto systému jsou uživatelsky velmi přívětivé, současně je lze výborně optimalizovat z pohledu SEO a váš web tak bude při správném nastavení snadno dohledatelný pro vyhledávače.

Výraznou výhodou také je, že si můžete obsah takového webu libovolně upravovat sami a nepotřebujete programátora, kterému byste za jeho služby platili. Pokud po určité době zjistíte, že vám již aktuální stav webu nevyhovuje, můžete jej za mírný poplatek zmodernizovat. Toto samozřejmě platí i pro váš eshop.
Nevýhodou takového řešení je, že je potřeba roční aktualizace a to především z bezpečnostních důvodů. Bohužel kyberkriminalita stále roste a je tedy nutné vaši webovou stránku zabezpečit proti případnému útoku hackerů.

Pro malé a střední podniky je ideální CMS již zmíněný redakční systém Joomla. Nabízí řadu pokročilých funkcí jako například:

1. je zcela zdarma a navíc kompletně v českém jazyce,
2. je připravena pro mobilní zařízení a vy tak získáte responzivní design pro svůj web,
3. nabízí více než 7 900 rozšíření,
4. podporuje například indexaci stránek, RSS feed, vyhledávání v rámci webserveru, fotogalerii zobrazování novinek, blog, kalendář, diskusní fóra, hlasování, lokalizace a také vícejazyčné verze

Výhody: možnost samostatné správy obsahu, kvalitní SEO optimalizace, dobré indexování od vyhledávačů, uživatelská přívětivost, ideální pro malé a střední podniky

Nevýhody: nutná pravidelná roční aktualizace


PHP Framework

Tato varianta je nejvíce profesionální, jedná se o naprogramování webu přímo na míru vašim potřebám. V tomto případě tedy budete potřebovat profesionálního a spolehlivého programátora, který pro vás vytvoří přesně takový web, který bude odpovídat vašim požadavkům. Dále také budete potřebovat grafika, který připraví design webu. Vzhledem k náročnosti tohoto projektu tvorba webu stojí i několik desítek až stovek tisíc.

Vzhledem k náročnosti tvorby webových stránek na základě PHP Framework a vyžaduje řádné testování, připravte se tedy, že hotový web může mít k dispozici až za 3 – 6 měsíců, podle náročnosti.

Uvedené řešení je ideální pro náročné projekty, nabízí nejlepší zabezpečení a SEO optimalizaci. Správa obsahu webu je nastavena individuálně, ale počítejte s tím, že pokud se v budoucnu rozhodnete web rozšířit, opět vás tyto úpravy přijdou na vysoké finanční částky.

Toto technické řešení je ideální pro složitější weby, jako je například realitní web, dražební portál, e-shop se specifickými vlastnostmi, apod.

Výhody: naprogramování přímo dle vašich potřeb, vhodný pro rozsáhlé a náročné projekty, nejlepší zabezpečení a SEO optimalizace

Nevýhody: časová i finanční náročnost


Závěrečné doporučení

Pokud chcete připravit web pro menší či střední podnik, pak doporučujeme variantu CMS systému. Cena je v tomto případě příznivá a takové webové stránky poskytují snadnou uživatelskou správu, případné budoucí rozšíření je snadné a navíc jsou výborně dohledatelné ve vyhledávačích.
Pokud si ale nejste jisti, jakou variantu pro svůj produkt či službu zvolit, pak nám napište nám. Rádi se o vaší prezentaci pobavíme a doporučíme vám vhodné řešení na míru vašim potřebám.

 

 

Napište nám

Máte dotaz či přání? Napište nám zprávu!
Stačí vyplnit e-mail nebo telefon pro preferovanou formu odpovědi.