Facebook reklama

Facebook je nejpopulárnější sociální síť současné doby. Se svými 2 miliardami uživatelů nabízí obrovský potenciál v jejich oslovení. Variant Facebookové reklamy je celá řada, od propagace konkrétního příspěvku, přes propagaci FB stránky až po propagaci vaší webové stránky.

Připravili jsme pro vás návod, jak jednotlivé reklamy nastavit. Abyste však mohli nastavit kampaň FB stránky, musíte být jejím správcem. Pokud jste stránku zakládali, pak jste správcem automaticky, v případě, že ji však zakládal například váš kolega, je potřeba, aby vám správcovství předal. Správcovství nastavíte v sekci Nastavení – Role u stránky (viz screen níže)

facebook reklama

 Pokud již správcem jste, můžeme se pustit do samotného nastavení kampaně. V pravém horním rohu svého profilu klikněte na šipku (jako když se odhlašujete), zobrazí se vám nabídka, ve které je možnost „Vytvořit reklamu“. Tuto nabídku rozklikněte.

Dostanete se do Správce reklam. Tento účet budete muset propojit s kreditní kartou, aby Facebook věděl, odkud má za kampaně následně strhávat finance. Jakmile toto máte nastaveno, můžete pokračovat k vytváření konkrétní reklamy. Jako první musíte stanovit, čeho chcete svou reklamou dosáhnout. Chcete vést návštěvníky na svůj web, získat více lajků na FB, prodat produkt ze svého eshopu? Podle vybraného cíle zvolíte konkrétní postup. Celý postup vám ukážeme na variantě, kdy chceme zvýšit počet lajků u FB stránky. Za tímto účelem zvolíme možnost „Projevený zájem“.

FB2

Poté, co vyberete zmíněnou variantu, zobrazí se vám další podkategorie. My pro svůj účel zvolíme specifikaci Označení stránky jako To se mi líbí. V této části také můžete pojmenovat svou kampaň, tato funkčnost je užitečná v případě, že máte více kampaní. Snadno je pak od sebe odlišíte. Zvolte tedy vždy takový název, podle kterého ihned poznáte, o jakou kampaň a pro jakou FB stránku se jedná.

FB3

Jakmile máte hotový tento krok, je na řadě samotné zacílení kampaně. Tedy nastavení, komu se má vaše reklama zobrazovat. Mají to být studenti vysokých škol? Nebo je váš produkt či služba určena pouze pro muže starší 30 let, nebo naopak chcete oslovit mladé ženy? Také se zamyslete nad tím, jakou oblast chcete oslovit. Nachází se vaši zákazníci po celé České republice, nebo vlastníte lokální obchod a jsou tedy pro vás relevantní pouze uživatelé z vašeho města a přilehlého okolí? Všechny tyto proměnné si musíte v této fázi rozhodnout. Facebook navíc umožňuje cílení i podle zájmů. Pokud například vlastníte restauraci, budou pro vás zajímaví lidé, kteří se zajímají o gastronomii. Současně také můžete některé okruhy uživatelů vyloučit. Například fanoušci vaší stránky již o vás vědí a není tedy potřeba jim váš podnik představovat.

Pokud neznáte dostatečně své publikum a své potenciální zákazníky, může se pak vaše reklama zobrazovat zcela nerelevantním uživatelům FB a vaše finance tak zbytečně přichází vniveč.

FB4

V této sekci si dále nastavujete rozpočet. Doporučujeme začít nižšími částkami a zjistit, jak funguje nastavení vaší kampaně a teprve později investovat vyšší částky. Na Facebooku můžete stanovit denní částku, kterou v rámci reklamy nikdy nepřekročíte (dokud neupravíte nastavení jinak) nebo dlouhodobou částku, kterou FB bude průběžně investovat.

FB5

Také si můžete nastavit, jak dlouho vaše kampaň potrvá. Pořádáte Den otevřených dveří a chcete na něj rychle sezvat zákazníky? Pak bude stačit kampaň, která bude trvat třeba jen týden. Pokud ovšem máte zájem o kontinuální budování jména a povědomí o vaší společnosti, můžete nastavit delší časové období.

Kampaň navíc můžete kdykoliv zastavit nebo naopak prodloužit.

 

Grafická podoba reklamy

V následujícím kroku již budete dávat konkrétní podobu vaší propagaci. Můžete použít video i fotografii, ale dbejte na to, aby byly vždy v kvalitním rozlišení. Pokud zvolíte fotografii, měla by mít ideálně rozměry 1 200 × 444 pixelů. V této části také vytváříte text, který se má uživatelům zobrazovat. Ujistěte se, že text bude čtivý, zajímavý a bez gramatických chyb. Nejdůležitější informace se snažte sdělit co nejdříve.

 

Finální schválení

Jakmile máte všechny tyto kroky nastavené, stačí tuto kampaň objednat. Facebook následně vaši reklamu zkontroluje a prověří, jestli neporušujete některou z jeho zásad. Nemůžete například propagovat určité produkty, jako jsou nezákonné produkty, tabákové výrobky, zbraně, drogy, sexuální obsah, apod. Abyste si vyhnuli případnému zamítnutí vaší kampaně, prostudujte si Zásady pro reklamu, které zveřejnil přímo Facebook.

Nyní stačí reklamu spustit :) Pokud si však nevíte rady, napište nám. Rádi vám s tvorbou kampaně na Facebooku pomůžeme.

 

 

Napište nám

Máte dotaz či přání? Napište nám zprávu!
Stačí vyplnit e-mail nebo telefon pro preferovanou formu odpovědi.